Planowane zajęcia z uczniami
Technikum
Klasy I -Samopoznanie
- Samoocena – poczucie własnej wartości
- Moje mocne i słabe strony
- Moje zainteresowania
- Rozpoznawania własnych umiejętności
- Typy osobowości, typ temperamentu – a wybór zawodu
- Mój system wartości
Klasy II – Kształtowanie samego siebie
- Autoprezentacja (rodzaje, zasady, analiza popełnianych błędów)
- Komunikacja werbalna i niewerbalna(rodzaje komunikacji, zasady,
ćwiczenia, analiza błędów popełnianych podczas komunikacji) - Praca w zespole – definiowanie własnej roli w grupie
- Asertywność – uczymy się szanować własne prawa i prawa innych
- Radzimy sobie ze stresem (pojęcie stresu, skuteczne sposoby walki ze stresem)
- Dress code – w szkole i w pracy
Klasy III – Wybór kariery zawodowej.
- Informacja zawodowa (źródła informacji, rodzaje zawodów, sposoby wykorzystywania)
- Charakterystyka zawodów – analiza informacji
- Analiza rynku pracy (stopa bezrobocia, rynek jawny, rynek ukryty,
analiza ofert pracy i ofert starających się o pracę) - Prawne aspekty pracy
- Podejmowanie decyzji (etapy: określenie potrzeb, zasobów, możliwości wyboru,
planu działania, oceny decyzji – ćwiczenia na przykładzie). - Budowanie ścieżki kariery zawodowej
Klasy IV Aktywne poszukiwanie pracy.
- Informacja edukacyjna- kierunki dalszego kształcenia
- Ćwiczenia w analizie ofert i w tworzeniu własnej oferty.
- Dokumenty aplikacyjne (rodzaje, zasady tworzenia, analiza podstawowych błędów)
- Rozmowa z pracodawcą
- Sposoby poszukiwania pracy
- Wsparcie (instytucje, organizacje i osoby mogące udzielić wsparcia
w zakresie informacji, poszukiwania pracy, nauki, szkoleń itp.)
Branżowa Szkoła I stopnia
Klasy I -Samopoznanie i kształtowanie samego siebie
- Samoocena, moje mocne i słabe strony – rozpoznawania własnych umiejętności
- Moje zainteresowania,
- Typy osobowości, typ temperamentu – a wybór zawodu
- Mój system wartości
- Autoprezentacja (rodzaje, zasady, analiza popełnianych błędów)
- Komunikacja werbalna i niewerbalna(rodzaje komunikacji, zasady, ćwiczenia,
analiza błędów popełnianych podczas komunikacji) - Praca w zespole – definiowanie własnej roli w grupie
Klasy II – Wybór kariery zawodowej.
- Informacja zawodowa (źródła informacji, rodzaje zawodów, sposoby wykorzystywania)
- Charakterystyka zawodów – analiza informacji
- Analiza rynku pracy (stopa bezrobocia, rynek jawny, rynek ukryty,
analiza ofert pracy i ofert starających się o pracę) - Prawne aspekty pracy
- Rola działalności zawodowej i społecznej w zdobywaniu doświadczenia zawodowego
- Budowanie ścieżki kariery zawodowej
Klasy III Aktywne poszukiwanie pracy.
- Informacja edukacyjna- kierunki dalszego kształcenia
- Ćwiczenia w analizie ofert i w tworzeniu własnej oferty.
- Dokumenty aplikacyjne (rodzaje, zasady tworzenia, analiza podstawowych błędów)
- Rozmowa z pracodawcą
- Sposoby poszukiwania pracy
-
Wsparcie (instytucje, organizacje i osoby mogące udzielić wsparcia
w zakresie informacji, poszukiwania pracy, nauki, szkoleń itp.)
DORADCA ZAWODOWY
Katarzyna Brzozowicz-Mijalska
Tomasz Woźniak
43-32-68 wewn. 137